Når et dødsbo skal ryddes

10 juni 2021 Lykke Holzmann Søby

Hvis du skal have ryddet et dødsbo, skal du have fat i en virksomhed, der er villige til at stå for det meste i en hård tid, så det eneste du skal koncentrere dig om, er at bearbejde sorgen.

Derfor bør de som det mindste tilbyde:

Indkøb af husholdninger af varer.

Rydning af en ejendom, herunder bortskaffelse af affald.

Forsendelse af specifikke varer til familiemedlemmer.

Hvad skal man selv gøre?

Som familiemedlem, ven eller professionel af nogen med et dødsbo, der skal ryddes, uanset om det er hjemsted for en afdød slægtning, klargøre et hus til salg eller leje, skal ejendommen ryddes hurtigt og effektivt.

Virksomheden du bruger til at rydde dødsboet, skal være opmærksomme på følsomheden og omstændighederne, som de fleste dødsboer foretages under. De kan evt. arbejde direkte med din advokat, nabo eller ejendomsmægler. De kan hente og returnere nøgler, hvis du ikke kan være på ejendommen på grund af andre forpligtelser, eller hvis du er baseret uden for byen.

Når de står over for et hus fyldt med genstande og hundreder af beslutninger at tage, bør de have et velorganiseret team ved hånden. Fra pakning og sortering til at klargøre huset til et eventuelt salg. lad os tage ulejligheden ud af situationen for dig. Efterlade dig fri og tilgængelig til at fokusere på andre forpligtelser.

De pakker og sælger de genstande der kan bruges og kasserer beskadigede genstande, samt affald på en etisk måde.

Andre tjenester

Salg, bortskaffelse af den afdødes ejendele

Oprydning og klargøring til salg.

Rengøring.

Transport og forsendelse af varer til familiemedlemmer.

Du skal føle at du er i gode hænder når du har mistet en kær, og det er alfa og omega at du kan stole på dem der skal tømme dødsboet, hvis det er mere end du selv kan overkomme i den pågældende situation.