Du har garanteret hørt udtrykket om, at man begynder at sammenligne æbler og bananer, eller at man skal kende forskel på gynger og karruseller.

Den slags udtryk bruger man for at trække folk ned på et plan med deres argumentation for at vise dem, at de er ved at ende ude på et sidespor, hvor de bruger ubrugelige påstande for at få ret.

Og det sidste udtryk bruger man specielt i finansverden for at angive noget, der bevæger sig konstant rundt og videre kontra at svinge frem og tilbage.

Men andre gange kan det også være nødvendigt at påpege det med, at man ikke kan sammenligne nogle ting, bare fordi de falder ind under samme kategori: frugter og underholdning.

Så hvis man for eksempel nu bor i Nordjylland og bemærker, at man har set en mulighed for smartphone reparation i Hjørring med fokus på iPhone, men at man ejer en anden type smartphone, så skal man ikke altid forvente, at de også kan hjælpe en alligevel.

Måske er der for langt til en anden type reparatør, og det vil tage for lang tid at sende telefonen til ens forhandler, der skal sende den til en reparatør, før man kan få telefonen igen og håbe, at den virker – så længe kan man ikke undvære den!

Og umiddelbart er der ikke andre muligheder lige i nærheden, hvor man bor, der kan fikse smartphones, så man vil måske høre dette sted ad med iPhone-reparation, om de kan hjælpe en med ens anden type telefon.

Det kan være, man har misforstået, at stedet skam laver andre typer af telefoner, men at de bare har et tilbud på iPhones eller er gode til den slags, fordi de modeller er meget udbredt, og så har man jo heldet med sig.

Men det kan jo også være, det er en specialist, der udelukkende kan hjælpe med en iPhone.

Man kan jo så spørge, om de gider tage et kig på ens telefon, hvis man tør tage chancen, og forretningen vil modtage telefonen – men så er det på eget ansvar.