Måske tænker du med det samme, hvorfor lige din virksomhed som elektriker burde udgive et fagblad, for der findes jo rigeligt med fagblade indefor ens fag, og man gider heller ikke konkurrere med dem eller skulle til at møve sig ind på et marked med blade, der måske i større eller mindre omfang allerede dækker ens erhverv.

Men her skal man ikke tænke på det som, at man går ind i bladbranchen med tanke om at være blandt de førende, ramme flest og udkonkurrere de andre, for det kræver skam så mange kræfter, at det næppe kan svare sig i det lange løb, når man skal bruge de største kræfter på at drive ens elektrikerfirma.

Man skal mere se det som en slags information om ens forretning, hvor man har nogle deciderede journalistiske artikler i det, samt at man så har annoncer for ens samarbejdspartnere og ikke mindst ens eget firma, hvor der måske er sæsontilbud, rabat-muligheder og generelt oversigt over, hvad man yder.

Artiklerne behøver man jo ikke ansætte folk til at klare på fast basis, dem kan man hyre ind freelance, og man behøver jo ikke udkomme hver uge eller måned for den sags skyld, det kan jo sagtens være en gang i kvartalet eller endnu mindre.

Man kan se det som en mulighed for at gøre reklame for sig selv, men fremfor at drukne blandt de mange tilbudsaviser i folks postkasser, så giver man faktisk ens kunder og potentielle kunder – hvis man kan komme og hente bladet eller bestille det – noget relevant indhold, de kan bruge.

Og selvfølgelig skal bladet være gratis.

For eksempel ville det nok være meget spændende at få sådan et fagblad fra firmaet rosborg.dk, der virkelig har mange spændende opgaver, de udfører for deres kunder, hvor man godt gad høre mere om, hvordan de klarer sig som virksomhed og gør tingene.